Veelgestelde vragen
Vind hier het antwoord op uw vraag
Wij vinden het belangrijk om het huren van een auto zo gemakkelijk als mogelijk voor u te maken. Ook willen we zo duidelijk als mogelijk zijn. Gemakkelijk en duidelijk!
Hieronder staan alle vragen en antwoorden verdeeld over de onderdelen van de verhuur. Klik op een onderdeel om de antwoorden op uw vragen te vinden of neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Mulder autoverhuur
Wat zijn de ophaal- en terugbrengtijden rond de feestdagen?
We zijn gesloten op de volgende speciale dagen
- 1e en 2e Paasdag
- Koningsdag;
- Hemelvaartsdag
- 1e en 2e Pinksterdag
- 1e en 2 Kerstdag
- Nieuwe jaarsdag
Hoe neem ik contact met jullie op?
Contact opnemen met ons kan via: telefoon, E-mail en contactformulier. Kijk op onze contactpagina.
Welke voorwaarden heeft Mulder autoverhuur en leasing?
Lees hierover in de huurvoorwaarden
Is Mulder autoverhuur & leasing een betrouwbare autoverhuurder?
Ja, Mulder autoverhuur & leasing is een betrouwbare autoverhuurder omdat we lid zijn van brancheorganisatie BOVAG.
Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft u de garantie dat wordt gewerkt met jonge, goed onderhouden voertuigen, dus veilig. Dit wordt regelmatig gecontroleerd door een onafhankelijk instituut dat hiervoor door de BOVAG is aangesteld. U krijgt een heldere huurovereenkomst. Zo zijn er geen verrassingen achteraf. En mocht er onverhoopt toch een verschil van mening zijn, dan helpt de BOVAG u met het oplossen ervan.
Kwaliteit, betrouwbaarheid en service staan bij een BOVAG-verhuurbedrijf voorop.
Wat zijn de openingstijden van Mulder autoverhuur & leasing?
We zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 - 18.00 uur via telefoonnummer 072- 20 29 056.
Voor de openingstijden van onze vestiging verwijzen wij u graag door naar onze rubriek openingstijden. Reserveringen kunt u 24 uur per dag maken via ons reserveringssysteem
Hoe worden mijn persoonsgegevens door jullie verwerkt?
De persoonsgegevens die worden vermeld op het contract worden door Mulder autoverhuur & leasing als verantwoordelijke in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens verwerkt in een persoonsregistratie. Lees hierover meer in Artikel 19 van de Huurvoorwaarden van de Bovag.
1. Hoe krijg ik de borg terug?
De borg wordt bij het beëindigen van de huurovereenkomst teruggestort op uw bankrekening, onder verrekening van:
- autohuur;
- gereden kilometers;
- schade aan het gehuurde object (tot het bedrag eigen risico)
- overige kosten, indien van toepassing (bijv.: brandstof, aftankservice)
De terugbetaling duurt maximaal 1 werkdag.
2. Hoe lang is een dagdeel en wat is één huurdag?
Dagdeel:
Er is een Ochtend, Middag en Avond dagdeel met allemaal verschillende tijden.
De dagdelen kunnen niet gecombineerd worden met een huurdag. Het is niet mogelijk om vrijdag, zaterdag of zondag voor een dagdeel één van onze voertuigen te huren, dit komt omdat we ze dan niet meer voor een hele dag kunnen verhuren.
Huurdag:
Een huurdag is voor alle voertuigen gelijk aan 23 uur. Deze 23 uur gaan in wanneer de huurperiode start. We hebben dan nog even tijd om de auto schoon te maken voor de volgende huurder. Wij begrijpen, dat bepaalde omstandigheden er toe kunnen leiden dat de huurauto iets later wordt teruggebracht.
Daarom hanteren wij over het algemeen een 'uitloopperiode' van 30 minuten. Indien de auto na deze 'uitloopperiode' nog niet is teruggebracht, dan wordt een extra dag in rekening gebracht.
ga naar huurperiode ->
3. Moet ik een geldig Nederlands rijbewijs hebben?
Om bij Mulder autoverhuur & leasing een huurauto te huren dient u minimaal 23 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een NIET-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.
4. U heeft niet direct een bevestiging ontvangen of ging er iets fout bij het reserveren?
Laat het even weten, dan doen wij handmatig een check en maken we het voertuig weer beschikbaar in het systeem. U ontvangt dan uiterlijk binnen 24 uur een definitieve bevestiging.
5. Moet ik borg betalen bij het huren van een auto?
Op de huur van een voertuig is een waarborgsom van toepassing. De borg kan worden verlaagd door middel van een verzekeringspakket.
De hoogte van de borg is afhankelijk van het gehuurde voertuig:
- personenauto € 700
- bestelbus € 1000
- personenbus € 1000
- bakwagen € 1250
- aanhangers € 150
- autoambulance € 150
De borg dient op de vestiging te worden voldaan. De waarborgsom kunt u op de volgende manier voldoen:
- via pin
- via creditcard
Wij accepteren helaas geen contanten!
Meer over borg en eigen risico ->
6. Hoe oud moet ik minimaal zijn om een huurauto te mogen huren?
Bij Mulder autoverhuur & leasing kunt u een auto huren als 23 of ouder bent. Ook dient u minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een rijbewijs.
Neem voor meer informatie contact op met ons via telefoonnummer 072 -20 29 056
7. Is gebruik door een 2e bestuurder toegestaan?
Ja, alleen indien dit bij de reservering is doorgegeven en er een verzekeringspakket is afgesloten. Dit is onder voorbehoud dat:
- de 2e bestuurder in bezit is van het juiste rijbewijs. Hij dient dit ook te tonen bij het afhalen.
- de toegestane leeftijd heeft,
- aan hem of haar bekend is, onder het door de huurder eerder getekende contract te vallen.
8. Zijn alle huurauto's direct beschikbaar?
Om er zeker van te zijn dat de gewenste huurauto beschikbaar is, dient u het beste zo vroeg mogelijk voor de geplande vertrekdatum te reserveren. Bel ons en wij kunnen u exact doorgeven welke auto's er beschikbaar zijn in de gewenste huurperiode en op de gewenste locatie. Ook kunt u hiervoor terecht op ons online reserveringssysteem.
9. Is er parkeerruimte bij de vestiging?
Bij de vestiging is een parkeerterrein op eigen terrein. Hier kunt u uw eigen auto gratis parkeren tijdens de huur! ’s Avonds en ’s nachts is dit terrein afgesloten.
Indien er geen plaats meer is op het terrein of u wilt ook ’s avonds of ’s nachts bij uw auto kunnen, zijn er buiten het terrein ook parkeerplaatsen.
10. Wat zijn de kosten om een auto te huren voor een aantal dagen?
Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur, adviseren wij u gebruik te maken van onze online reserveringsmodule. Ook kunt u de exacte kosten laten berekenen door ons te bellen via telefoonnummer 072 - 20 29 056 of bij onze vestiging in Alkmaar.
11. Waarom ontvang ik geen e-mail met bevestigingsnummer?
Het kan zijn dat onze e-mail met uw reserveringsbevestiging en bevestigingsnummer rechtstreeks in uw spambox terecht is gekomen of automatisch is verwijderd.
Wij adviseren u om de afzender van deze email,
12. Berekenen jullie reserverings- of administratiekosten?
Nee, wij rekenen geen reserverings- of administratiekosten.
13. Wat is inclusief en exclusief bij de huur van een auto?
Op de site is de prijs van de huurauto inclusief BTW, de Basis Service en eventueel de haal- en brengservice.
De prijs van de huurauto is exclusief:
- De te rijden kilometers, boven de vrije kilometers,
- Brandstofkosten,
- Borg
- Aanvullende diensten zoals: verzekeringspakket, onbeperkte kilometers
- Aanvullende accessoires.
14. Hoe lang moet een huurder in het bezit zijn van een rijbewijs?
De huurder en een eventuele extra bestuurder dienen minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.
16. Heb ik voor een internetreservering een login en wachtwoord nodig?
Nee, dat is niet nodig
17. Wanneer mag je een auto huren?
Bij Mulder autoverhuur & leasing mag je een auto of busje huren als 23 of ouder bent. Ook dient je minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een rijbewijs.
Neem voor meer informatie contact op met ons via telefoonnummer 072 -20 29 056
18. Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?
Online gemaakte reserveringen kunt u uitsluitend online annuleren of wijzigen met uw bevestigingsnummer. Dit bevestigingsnummer hebt u gehad via e-mail na uw reservering. Annuleer of wijzig hier uw reserering.
Voor reserveringen die gemaakt zijn via de telefoon, verzoeken wij u contact op te nemen met 072-20 29 056.
Voor annuleren zijn de volgende regels van toepassing:
• U kunt tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren.
• Annuleert u binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast.
• Annuleringen als gevolg door ‘no show’ resulteren in betaling van het gehele huurbedrag.
• Indien u vooruit heeft betaald en u annuleert uiterlijk tot 24 uur voor vertrek, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op uw rekening.
• Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen
Verder zijn de Algemene huurvoorwaarden zijn van toepassing.
19. Aanhangwagen rijbewijs b of be?
Het is belangrijk dat u bij het rijden met een aanhangwagen of autoambukance over het juiste rijbewijs beschikt.
Als u al een B rijbewijs heeft van vòòr 1984, heeft u automatisch ook het E rijbewijs gekregen! Dit kunt u checken op uw rijbewijs.
Klik hier voor uitleg rijbewijs B.
Klik hier voor uitleg rijbewijs BE.
20. Ik heb zelf geen rijbewijs, maar een vriend(in), familielid kennis etc. gaat de auto besturen, wie moet wat dan meenemen?
U dient de volgende documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. In dit geval is dat de vriend(in), familielid, kennis etc. Mulder autoverhuur & leasing behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:
Bestuurders met een woonadres in Nederland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit) + Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Een adreslegitimatie in de vorm van een bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
Bestuurders met een woonadres in het buitenland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit) + Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
- Een retourticket of adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar u verblijft.
De betaling mag door u geschieden
Wat moet ik kunnen overhandigen bij het ophalen/afhalen van de huurauto?
U dient de volgende documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. Mulder autoverhuur & leasing behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:
Huurders met een woonadres in Nederland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit) + Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Een adreslegitimatie in de vorm van een bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
- Bedrijven dienen een uittreksel van de Kamer van Koophandel te overhandigen (niet ouder dan 6 maanden)
Huurders met een woonadres in het buitenland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit) + Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
- Een retourticket of adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar u verblijft.
Een eventuele extra bestuurder dient bij het moment van ophalen van de huurauto aanwezig te zijn. Deze extra bestuurder dient alleen een geldig rijbewijs te kunnen tonen.
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar een vriend(in), familielid kennis etc. gaat de auto besturen, wie moet wat dan meenemen?
U dient de volgende documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. In dit geval is dat de vriend(in), familielid, kennis etc. Mulder autoverhuur & leasing behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:
Bestuurders met een woonadres in Nederland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit) + Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Een adreslegitimatie in de vorm van een bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
Bestuurders met een woonadres in het buitenland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit) + Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
- Een retourticket of adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar u verblijft.
De betaling mag door u geschieden
Kan ik roken in de auto?
Nee, er geld een verbod op roken in de voertuigen. Dit wordt aangegeven door middel van stickers.
Kan ik de huurauto na sluitingstijd inleveren?
Ja, dat kan in uitzonderlijke gevallen. Dit moet wel in overleg met een medewerker van Mulder autoverhuur & leasing. Het is belangrijk dat u daarbij de instructie van de medewerker nauwkeurig op volgt.
U blijft echter aansprakelijk voor de huurauto tot een medewerker van Mulder autoverhuur & leasing de huurauto in ontvangst kan nemen (openingstijd vestiging de volgende dag).
Laat u zich via telefoonnummer 072 – 20 29 056 informeren over de voorwaarden indien u de auto buiten de openingstijden wenst in te leveren.
Wat gebeurt er als ik meer of minder kilometers rijd dan dat ik heb aangegeven?
Wanneer u meer- of minder kilometers rijdt dan het aantal ingeschatte kilometers, worden deze kilometers achteraf met u verrekend. Zo betaald u alleen de kilometers die u echt gereden heeft!
Krijg ik de huurauto volgetankt mee?
Ja, elke huurauto die u huurt, krijgt u volgetankt mee zodat u direct naar uw bestemming kunt gaan. De huurauto moet echter wel volgetankt retour te worden gebracht. Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftank- en brandstofkosten in rekening worden gebracht.
Bij onze Haal- en Aftankservice tanken wij hem voor u af. Deze service is exclusief de verbruikte brandstof.
Kan ik pech zelfstandig oplossen of laten oplossen?
Ja, maar niet zonder overleg met de verhuurder. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 072- 20 29 056. Let op! Kosten gemaakt zonder overleg met de verhuurder worden niet vergoed!
Hoe kan ik de huurauto aan de balie betalen?
Betaling aan de balie, of als we het voertuig komen brengen, kan op de volgende manieren:
- via pin
- via creditcard
Wij accepteren helaas geen contanten!
De borg ontvangt u binnen enkele dagen volledig retour indien u de auto met een volle tank en schadevrij bij ons inlevert. Het resterende borg bedrag zal per bank of creditcard aan u worden voldaan.
Kan ik de huurperiode verlengen?
Verlengen kan telefonisch. U dient hiervoor contact op te nemen met Mulder autoverhuur & leasing op telefoonnummer 072- 20 29 056.
Wat moet ik doen bij diefstal van de auto
In geval van diefstel dient u aangifte te doen bij de politie en de diefstal zo spoedig als mogelijk te melden bij Mulder autoverhuur & leasing op telefoonnummer 072- 20 29 056.
Waar kan ik een kopie van mijn factuur krijgen?
U kunt ons via het telefoonnummer 072 - 20 29 056 of via het contactformulier verzoeken om voor een kopie van een factuur. Wij zenden deze u dan per e-mail toe.
Wat houdt een Eigen Risico in?
Graag verwijzen wij u hiervoor door naar onze informatiepagina over borg en eigen risico.
Mag ik de huurauto afgeven aan een ander?
Nee, een huurwagen mag nooit worden afgegeven aan een ander. Het is echter wel mogelijk om met een medewerker van Mulder autoverhuur hierover afspraken te maken.
Waar kan ik een vraag over (na)belasting op mijn creditcard stellen?
Wanneer u een reservering heeft gemaakt telefonisch of online, stuur dan uw vraag samen met uw huur- en reserveringsgegevens naar
Moet de huurauto schoon worden teruggebracht?
Ja, van binnen wel, van buiten niet. Indien u het voertuig niet schoon terugbrengt kunnen er schoonmaakkosten in rekening worden gebracht met een minimum van €25,- (exclusief btw)
Hoe kan ik een klacht indienen?
Wij betreuren het dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. We stellen het echt op prijs dat u de moeite neemt om ons te laten weten wat er niet goed ging.
U kunt schriftelijk uw klacht indienen bij onze Klantenservice onder vermelding van uw reserveringsnummer via het online contactformulier. Wij komen dan zo spoedig mogelijk op uw klacht terug. U kunt ook telefonisch contact opnemen via telefoonnummer: 072- 20 29 056.
Wat gebeurt er met de boetes?
Per ongeluk te hard gereden of een rood stoplicht gemist? Kan gebeuren. In zo’n geval ontvangt Mulder autoverhuur & leasing een beschikking van het Centraal Justitieel Incassobureau. Deze sturen wij door naar u ter betaling. De administratiekosten bij bekeuringen bedragen € 12,10 incl.btw per behandeling.
Waar laat ik de sleutels na sluitingstijd?
U kunt de sleutels kwijt in de daarvoor speciale sleutelkluis op de vestiging. Vraag altijd aan een medewerker van ons waar de sleutel kluis precies hangt.
Let op! Controleer na gebruik of de sleutels uit de draaischijf verdwenen zijn, u blijft aansprakelijk bij nalatigheid hiervan!
Moet ik bij terugkomst na sluitingstijd later langskomen om af te rekenen?
In principe is dit niet nodig.
1. U heeft de waarborg/huur via creditcard betaald. Wij hebben bij u vertrek een geschatte huur- en waarborgsom bij de creditmaatschappij laten reserveren. Na terugkomst zullen wij in overleg met u het juiste bedrag aan de creditmaatschappij doorgeven.
2. U heeft de waarborg/huur via pin/ideal of paypal betaald. Wij hebben bij u vertrek een geschatte huur- en waarborgsom geïncasseerd. Na terugkomst zullen wij de waarborgsom minus de huursom en gereden kilometers terugstorten
Beschikken jullie over bakwagens met laadklep?
Ja, kijk voor meer informatie in de rubriek bakwagen huren
Kan ik een bestelauto of bakwagen gebruiken voor een verhuizing?
Ja, onze bestelauto’s en bakwagen zijn uitermate geschikt voor verhuizingen. Deze zijn te huur zonder speciaal rijbewijs. Het B rijbewijs is voldoende!
Op de pagina verhuizen kunt u diverse mogelijkheden voor een verhuisauto terug vinden waarin u met B-rijbewijs kunt rijden (van 3 m3 tot 18 m3).
Wat is de kwaliteit van jullie wagenpark?
Ons wagenpark bevindt zich in een uitstekende conditie en de huurauto’s worden technisch goed onderhouden.
De auto, bussen en bakwagens zijn jonge auto's met relatief weinig kilometers. Bovendien worden onze huurauto’s voor u ze huurt altijd goed schoongemaakt en gecontroleerd. Mulder autoverhuur & leasing is lid van BOVAG. We worden door BOVAG regelmatig gecontroleerd op kwaliteit en service.
Verhuurt Mulder autoverhuur & leasing ook sneeuwkettingen?
Ja, wij verhuren ook sneeuwkettingen. Kijk in de rubriek accessoires huren
Kan ik een auto met trekhaak huren?
Ja, dat kan! Een auto met trekhaak huren is mogelijk bij ons. Klik op de link! voor meer info
Bij het online reserveren kunt middels de symbolen ook precies zien hoeveel gewicht de auto of bus mag trekken. U kunt dit natuurlijk ook terugvinden in het kentekenbewijs van de auto.
Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik naar het buitenland ga?
U moet met heel veel zaken rekening houden. Op de ANWB site kunt u de meest zaken wel terugvinden.
Per land verschilt het verkeer, de regels en wat er verplicht mee moet in de auto. Hieronder een overzicht van de landen met hun bijzonderheden waar u mag komen. Klik op de landen waar u doorheenrijd en van uw eindbestemming. De informatie is van de ANWB.
Verder zijn er voor Oostenrijk en Zwitserland nog vignetten noodzakelijk. Deze dient u zelf aan te schaffen voor het te huren voertuig.
Voor welke landen is een internationaal rijbewijs noodzakelijk?
Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis. Buiten de Europese Unie is het voor sommige landen echter vereist. Voor de laatste informatie over het internationale rijbewijs kijkt u op de website van de ANWB.
Zijn afplakstickers voor koplampen in Engeland verplicht?
Gaat u met de auto naar Engeland? De koplampen van een Nederlandse auto staan afgesteld op de berm. Dit betekent dat ze in Groot-Brittannië en bijvoorbeeld Noord-Ierland op de andere weghelft schijnen, waardoor ze tegenliggers kunnen verblinden. Aangezien het verblinden van de tegenligger verboden is, wordt bestuurders aangeraden hun koplampen indien mogelijk anders af te stellen of anders gedeeltelijk af te plakken.
Voor meer informatie kijkt u op de website van de ANWB.
Is een alcoholtester in Frankrijk verplicht?
Vanaf 1 juli 2012 is een alcoholtester verplicht in elk voertuig, maar met ingang van 1 maart 2013 is besloten geen boete uit te schrijven aan bestuurders die de test niet bij zich hebben. De alcoholtest (met keurmerk NF20702 of NF20704) is onder meer verkrijgbaar bij de ANWB en in Frankrijk bij apotheken, supermarkten en tankstations. Met deze test kunnen bestuurders, bij twijfel over het alcoholgehalte in het bloed, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn hun voertuig te besturen.
Kan ik een auto huren in het buitenland bij Mulder autoverhuur & leasing?
Nee, dat kan niet. We hebben geen vestigingen in het buitenland. Indien u dit wel wilt, kunt u beter gebruik maken van de diensten van een andere autoverhuurder. We kunnen u wel helpen aan telefoonnummers van andere betrouwbare autoverhuurders.
Kan ik met de huurauto in een Umweltzone (Milieuzone) in Duitsland reizen?
Ja, u kunt met een huurauto van Mulder autoverhuur & leasing in Umweltzones (milieuzones) in Duitsland reizen. Om dit mogelijk te maken hebben we alle huurauto’s voorzien van een speciale milieusticker.
Niet alle milieustickers zijn geschikt voor elke milieuzone, omdat niet alle auto’s daar geschikt voor zijn (CO2-emissie). Bij ieder voertuig in het wagenpark staat aangegeven over welk type sticker de auto beschikt.
U kunt op een speciale website terugvinden of deze sticker toereikend is voor het gebied waar u gaat rijden en meer informatie over de milieusticker. Indien u naar Duitsland gaat, controleer dan altijd even of de auto die u gaat huren over de juiste sticker beschikt!
Mag ik met mijn huurauto naar het buitenland rijden?
Het is toegestaan om met een huurauto / huurvoertuig van Mulder autoverhuur & leasing vanuit Nederland naar de hieronder genoemde landen te rijden:
Andorra
België
Denemarken
Duitsland
Frankrijk
Finland
Italië
Ierland
Luxemburg
Noorwegen
Portugal
Oostenrijk
Spanje, met uitzondering van Ceuta en Millila.
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
U dient bij de vestiging waar u de auto ophaalt te vermelden dat u naar het buitenland rijdt.
Waarvoor is een ondernemersverklaring BPM nodig?
Huurt u een bestelbus voor een periode langer dan vier weken? Dan hebt u bij het invullen van uw belastingaangifte een ondernemersverklaring nodig.
Daarin verklaart u onder meer dat u meer dan 10% van de jaarlijks verreden kilometers van zakelijke aard zijn.
Kunnen wij u helpen zoeken?
Toets het onderwerp hieronder in en klik op het vergrootglas